Ikävä

Ulkona pieni pakkanen ja luonto loistaa upeassa syysasussaan, ilma on raikas ja tuoksuu syksylle. Syksy on ihana! Pimeät illat saunan jälkeen kynttilän valossa viltin mutkassa on jotain korvaamatonta. Kuitenkin näin syksyisin minulle iskee ikävä. Se on iskenyt jo monena vuonna ja iski taas. Olen asunut useiden satojen kilometrien päässä perheestäni jo viimeiset seitsemän vuotta, ja luultavasti tulen asumaan tulevaisuudessakin.

Minulle perhe ja ystävät ovat elämän suurimmat tukipilarit, ne pitävät minut järjissäni myös silloin, kuin järki on menossa. Viikonloppuisin haaveilen usein yhteisestä ruokahetkestä perheeni kanssa, leikkipuistossa ikävöin siskontyttöäni ja illalla television ääressä iskee ikävä siskoa, jonka kanssa olisi kiva jakaa mielipiteitä ohjelmista (me kyllä soitetaan jos ohjelmassa on jotain jaettavaa). Ja entäs sitten kun tekisi mieli vain höpistä turhia ja mässäillä, nauraa, itkeä ja tehdä jotain hullua, silloin ikävöin ystäviäni, joista liian moni asuu niin kaukana. Välillä aina pelkään, että ystävyys hiipuu kun ystäviä ei näe tarpeeksi, mutta toivon, että näin ei käy. Minulla on paljon sellaisia ystäviä jotka tietävät tasan tarkkaan mitä minulle kuuluu milloinkin, minä tiedän mitä heille kuuluu ja puhelin voi soida vaikka keskellä yötä jos jotain erityistä on tapahtunut. Ystäville voi myös kertoa kaikesta, tosi ystävä ei tuomitse, vaan tukee, tukee myös silloin kun tukea et ehkä olisi ansainnut. Ja minä voin kyllä olla onnellinen siitä, että elämässäni tälläinen ihminen on!

Minulla on tällähetkellä ihan kamala ikävä isääni, äitiäni, siskoani, kummilapsiani, isovanhempiani ja ystäviäni. Mutta tiedän, että he ovat elämässäni ja ikävä kertoo vain siitä, että minä välitän. Onneksi täällä kotona kuitenkin asustaa nuo kolme elämäni miestä!

Ystävät, olette tärkeitä<3

Kommentit

  1. Saimme Tiinan kanssa tietää blogistasi ja vaikka en välitäkkään faceboogista tai twittereistä, niin tunnollisena kummina luin kaikki kirjoituksesi. Tässä vaiheessa kummin sydän suli lopullisesti ja kyynel vierähti, kun tajusin miten järkevä ja kauniisti ajatteleva "aikuinen" sinusta on kasvanut.

    Lämpimiä syksyhetkiä ja terkkuja koko perheelle. Tv. Pete-kummi

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kommentit piristävät päivää, kiitos <3

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Vauvan sänky

String system muutti olohuoneeseen

Vauvan hoitotaso (näin alkuun)