Hiljaa hiipii joulu meidänkin kotiin...

Kuten otsikko kertoo, on joulu aloittanut hiipimään kotiimme vastoin tahtoani, sillä en voinut eilisellä kauppareissulla vastustaa kiusausta ostaa huonekuusta kotiin. Ostin sellaisen myös viime vuonna, mutta se selvisi hädin tuskin joulun yli. Tällä kertaa olen perehtynyt hoito-ohjeisiin tarkemmin, tosin niitäkin oli moni laiminlyönyt ja saanut silti puunsa elämään useita vuosia. Eli siis, oikeastaanhan tämä söpöläinen ei edes ole mikään joulukasvi, vaan ihan tavallinen puu, joka viihtyy sisällä...


Minulle tämä vihreä havupienokainen kuitenkin tuo mieleen joulun ja vähän kummaksun sitä tuossa olohuoneessa vielä. Kuten edellisessä postauksessa mainitsin, niin niin sanotut jouluvalot meidän terassi saa luultavasti viikonlopun aikana, mutta muuten en ole vielä joulufiiliksiin päässyt. Eräänä iltana piha oli valkoinen ja illalla join lasin glögiä, silloin tuli hetkeksi olo, että voisi jo kaivaa tähtiä ikkunoihin, mutta mustaan ja sateiseen aamuun herättyä se ajatus sitten väistyi tieltä, ja päätin odottaa sinne ensimmäiseen adventtiin.


























Huonekuusi siis löysi paikkansa olohuoneesta Marimekon taulun alta. Tuohonhan olen haaveillut tarjoiluvaunua, mutta tuo komponibilikin on aika hauska tuossa, vai mitä? Myös ikean lamppu löysi paikkansa tuolin takana ja oikeastaan kokonaisuus mielyttää silmää enemmän kuin ajattelinkaan, tykkään!


Miten muilla, joko joulu hiipii kotiin vai saako se vielä odottaa?

Olen muuten ajattelut toteuttaa pieni muotoisen joulukalenterin täällä blogin puolella, joka päivä kertoisin jotain meidän joulusta, muistoja lapsuudesta, askarteluvinkkejä, lahjatoiveita, ehkä jotain kivaa pientä arvontaa ja ihan vain jouluntoivotuksia kuvin, sanoin ja lauluin... 24 asiaa Joulusta Sopivasti sikin sokin tyyliin. Miltä kuulostaisi? :)




Kommentit

  1. Kuulostaa hyvältä :) Meitsin jouluaskartelut ovat sattuneista syistä melko heikot, mutta kiva lukea muiden juttuja!

    Kivaa torstaita <3

    VastaaPoista
  2. Suloinen joulukalenteri-idea :).

    Osaatko sanoa, mihin tuo Fokus on pingotettu? Minulla on ollut tuota tarkoitusta varten samainen kangas punaisena varastoissani jo pari vuotta, en vaan ole keksinyt sopivaa pohjaa mihin sen laittaisin :/.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Tämä on ihan puulistassa kiinni ja olen joskus jostain lukenut, että clas ohlson myy ihan tätä varten pingoituskehyksiä! Myös jotkut firmat toki tekee, mut halvempi itse. Mä olen joskus tehnyt styroksiin itse ja nastoilla kiinnittänyt siihen, toimii myös :)

      Poista
    2. Juu mulla onkin työhuoneessa Kaivoa styroksiin pingotettuna, mutta ainakaan Bauhausissa ei ollut riittävän isoa styroksia tälle kuviolle. Täytyypä käydä vilkaisemassa Clasulla, kiitos vinkistä :).

      Poista

Lähetä kommentti

Kommentit piristävät päivää, kiitos <3

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Vauvan sänky

String system muutti olohuoneeseen

Vauvan hoitotaso (näin alkuun)