Raskauskuulumisia ja pienen pieniä juttuja

Viimeinen työpäivä ja sitten alkaa kauan odotettu loma! Tänään aamulla pyörähdin neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Vauvan liikkeistä juteltiin ja mun voinnista tottakai, vointi on hyvä ja kaveri on edelleen erittäin aktiivinen liikkuja. Sydänäänia kuunnelleessa tuo pieni pisti parastaan ja hoitaja sai todistaa aktiivista ja melko voimakasta liikehdintää vatsassani, onneksi sydänäänet saatiin kuitenkin kuunneltua kunnolla. Tosiaan neuvolakäyntejä minulla on melko tiheään ja ultrakin kerran kuussa, mutta tämän päivän käynti oli myös siitä tärkeä, että nyt tiedän, että voin hyvillä mielin lähteä reissuun - johon on enää 3 yötä!!! 

Mitään uutta ja mullistavaa ei siis ole raskauden suhteen kerrottavana. Väsymys on ehkä hieman alkanut väistyä, en ole nimittäin koko viikolla tainnut kertaakaan nukahtaa sohvalle?! JES! Maha on kasvanut hyvin ja oikeastaan musta tuntuu et se on joka aamu hieman isompi kuin edellisenä päivänä... Muutamia liitoskipuja ja harjoitussupistuksia olen saanut kokea ja töissä on hieman pitänyt rauhoittaa hyppimistä, mutta muuten olen voinut mainiosti. Toki ystäväni närästys ei ole jäänyt taakse, mutta sen kanssa on oppinut taas elämään ja tänään sain jotain uutta lääkettä testiin sen helpottamiseksi. Yhtä asiaa olen alkaut kaipaamaan kovasti, nimittäin vatsallaan nukkumista! Mä rakastan heittää kädet tyynyn alle ja nukahtaa leveään vatsaX-asentoon, mutta se nyt vaan ei ole mahdollista... Onnekseni uni on kuitenkin maistunut oikein hyvin myös selällään ja kyljellään. 

Vauvalle on tehty myös jonkin verran hankintoja, tai oikeastaan aika paljonkin... Nimittäin suurimmat hankinnat taitaa olla jo tehty! Pinnasänky odottaa kasaamista meidän sängyn alla pahveissa, turvakaukalossa nukkuu milloin mikäkin pehmonalle ja vaatteitakin on ostettu jo muutamia. Tuntuu, että ollaan todella ajoissa liikeellä, mutta toisaalta aika menee niin nopeaa, että eipähän tule sitten kaikki kerralla hankittavaksi ja joulukin tuohon väliin osuu... Vaikka hankintoja on tosiaan jo tehty, eivät ne vielä ole päässeet esille, vaan lähinnä ne on vaan "valmiina odottamassa". Vaatteiden kanssa joudun kyllä itseäni aika lailla hillitsemään, sillä mä voisin vaan ostella kaikkea ihanaa pientä ja suloista.

Popin merinovillahaalari ja lakki löytyivät kirpparilta, raita housut ja lakki olivat ensimmäinen ostos "pojalle".
Tässä muutamia löytöjä! Papun body ja raitapöksyt, sekä Mini Rodinin ylisöpö jumppis löytyi fb:n kirpulta. MiniRodinin krokopaita tarttui mukaan Hullareilta ja se lienee on  sopiva vasta kesällä. 
Kappahlin Newbornit on vieny mun sydämen ihan täysin ja näitä varmasti tulee ostettua lisää. Norsu on Pentikin ja sen halusi tuleva isoveli ostaa vauvalle Hulluilta Päiviltä, no enhän mä voinu vastustaa! 


Lisäksi hankin jo vauvalle lämpöpussin turvakaukaloon Noomista, ja tämä oli kyllä rakkautta ensisilmäyksellä, enkä uskaltanut odottaa pidemmälle etten varmasti jäisi ilman. Näille viikoille tavaraa on siis melko kiitettävästi, mutta toisaalta lista on vielä melko pitkä mitä kaikkea sitä tarvitseekaan pienelle tulokkaalle. Minä kun olen oikein taidokkaasti myynyt kaiken poikien vanhan pois muuton yhteydessä... Mutta, oikeesti musta on ihana ostella kaikkea ihanaa<3 


Nyt siis eletään tarkalleen raskausviikkoja 23+5, eli raskaudesta on kulunut nyt 59,3% ja jäljellä laskettuun aikaan on vielä 114 päivää... Tosin, meidän kaveri taitaa tulla jo hieman aiemmin, ainakin tämän hetkisten arvioiden mukaan. Näitä raskausviikkoja, prosentteja, päiviä ja äidin ja lapsen viikkokuulumisia on kiva seurata Gravid&Baby sovelluksesta, jonka latasin puhelimeen - voinen suositella!


Ihanaa viikonloppua kaikille, mä oon ihan täpinöissäni alkavasta lomasta! Ja tänään mennään vielä ekaa kertaa leffaan koko perheen voimin, siitäpä voisinkin kirjoitella viikonloppuna tänne... Mua nimittäin vähän jännittää miten tuo meidän melkoisen eläväinen 3-vee viihtyy siellä! Tatu&Patu peffateattereissa on meille itsensä myynyt mainoksen perusteella, joten pakkohan se on mennä katsomaan! 


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Vauvan sänky

String system muutti olohuoneeseen

Vauvan hoitotaso (näin alkuun)