rv 27+0

Tänään on täynnä 27 raskausviikkoa ja enää tätä kumpua ei piiloteta edes lapsioppilailta. Kuluneen viikon aikana ovat viimeisetkin oppilaat alkaneet kyselemään kasvaneen mahan tilannetta ja voi kuinka pienten lasten reaktiot on ihania! 

"ope, miks sun maha näyttää siltä ku siel ois vauva?"

- no siellä on... 

"niinkö? ihanaa! saanko rutistella sitä heti kun se syntyy"

(Keskustelu erään 4-vuotiaan oppilaan kanssa.)

"Otatko sen kuitenkin aina mukaan kun tulet opettamaan, että voidaan haistella sitä" - 8-vee oppilas. (Harmi vaan, että kyllä mä ihan kotiin jään vauvan kanssa ja joku muu saa hoitaa nuo opetushommat tammikuusta, heh.)

"Nyt meitä on täällä tunnilla yksi enemmän, koska vauva on kuitenkin mukana sulla kokoajan!" -5-vee oppilas.

Kyllä olen hymyhuulin saanut opettaa ja vastailla kysymyksiin, mun oppilaat on ihan mahtavia ja niitä tulee ikävä väistämättä!


Olo on edelleen tosi hyvä, en voi valittaa oikeastaan mistään?! Maha kasvaa ja toki aiheuttaa liikkumiseen pieniä rajoitteita, mutta hei, tässä on enää kolme kuukautta ja vauva on meillä sylissä! Uskomatonta. Tähän kun alkaa vielä "jouluhössötys" niin en ehdi edes pysähtyä odottelemaan - onneksi. Tammikuussa nautin sitten pitkistä päivistä, villasukista ja oleilusta, sekä mahasta joka minulla on luultavimminkin viimeistä kertaa ikinä. 

Ultrassa muuten viime viikolla kaikki edelleen hyvin, ja pojalta hän vaikuttaa, eli poikaa me nyt odotellaan. Sektiohaavan vuoksi joudun jatkamaan tarkastuksissa käyntejä, ei mitää hälyttävää, mutta jotain pientä ohentumista oikealla vanhoissa haavoissa. Ei kipuja ja vilkkaasti liikkuva vauva, joten jatkan tästä eteenpäinkin hyvillä mielin ja luottaen tulevaan. 

Nyt hommiin! Meidän ihanat pojat herättelevät tuolla isäänsä ja minä valmistan koko porukalle hieman brunssia. Onnea on tuo mies joka tuolla sängyssä makoilee, mies jonka olen saanut isäksi lapsilleni ja parhaaksi ystäväksi itselleni. Rakastan sinua! Onnea on myös oma isä, joka on ollut tukena aina, jolle saan aina olla se isin pikku tyttö, purkaa kiukut, kysyä tyhmiä ja iloita ilot. Iskä, mä rakastan sua!<3

Onnea ISÄT<3 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Vauvan sänky

String system muutti olohuoneeseen

Vauvan hoitotaso (näin alkuun)