4 - Joulu alkaa näkyä

Meillä on perinteisesti laitettu joulua kotiin aina itsenäisyyspäivänä, tämä on kulkeutunut mukanani ihan lapsuudestani saakka. Nyt kuitenkin olen itsenäisyyspäivän reissussa ja viikko menee työkiireiden parissa, niinpä joulu sai tulla kotiin hieman normaalia aikaisemmin.



Lapset olivat innoissaan kun hain varaston perukoilta laatikollisen joulutavaroita sisälle ja kaivoivat tietenkin ensimmäisenä kaikki tontut esille. Tonttuset eivät ehkä kuulu ihan omiin suosikkeihini, mutta kenen vuoksi joulua laitetaan kotiin, minunko? Niinpä, ei minun, ei vieraiden vaan kyllä joulu on koko perheen juhla ja ilman lapsia sillä ei olisi minulle läheskään näin suurta merkitystä. Sisustusbloggaajana (joksi olen tainnut ajautua) tietysti joulukin tulee kotiin sisustusta silmällä pitäen, ei siis vain blogin vuoksi vaan siksi, että sisustus on osa minua, rakas harrastus ja intohimo. Kuitenkin hieman on joustettava ja ehkä nuo tontutkin pääsevät kieppumaan pitkin kotia lähempänä joulua, nyt ne saavat koristaa lasten huoneita.




Ikkunoita koristavat tähdet ja kynttilöiden ympärille on haettu havuja. Adventtikynttilät tuovat sisustukseen myös oman silauksen joulusta ja pienellä shoppailureissulla matkaan tarttui ihana puuporo ja jouluntuoksuinen kynttilä. Jos ette muuten vielä on käyneet MiaDesignissa, niin kannattaa pyörähtää, ai että, olisin voinut ostaa vaikka ja mitä - joululahjalista siis taas kasvoi muutamalla asialla.




Joulu on siis hiipinyt meille pienin askelin ja nyt koti alkaa tuntua jo melkoisen jouluiselta, punaista lisäilen sitten lähemmin joulua, koska lapset ovat sitä mieltä, että punainen kuuluu jouluun... Ja ehkä se tuo minullekin joitain lapsuusmuistoja mieleen jotka tekevät joulusta entistäkin ihanampaa aikaa.


Tänään olisi sitten lähtö Lontooseen!!! Arvatkaa vaan jännittääkö mua?! Joulukalenteri päivittyy matkasta huolimatta normaalisti ja Lontoo-kuulumisia pyrin päivittämään mahdollisuuksien mukaan myös reissusta, mutta viimeistään ensi viikolla kun olen taas kotona. Ihanaa viikonloppua kaikille!


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Vauvan sänky

String system muutti olohuoneeseen

Vauvan hoitotaso (näin alkuun)